شناسهٔ خبر: 25924 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد:

اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی فناوری‌های نوین در زیرساخت‌های عمرانی

حسین حجتی در اولین نشست تحت عنوان مصالح سرباره‌ای در صنعت روسازی، نقاط قوت و ضعف مصالح سرباره‌ای در ابعاد اقتصادی، زیست محیطی و عملکردی، شناسایی و تکنولوژی لازم برای استفاده از مصالح سرباره‌ای در زیرساخت‌های عمرانی تبیین شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی فناوری‌های نوین در زیرساخت‌های عمرانی به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، شهرداری اصفهان و با مشارکت دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و کارشناسان ومتخصصان این حوزه در اداره کل راه وشهرسازی برگزار شد.

حسین حجتی مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان اصفهان در این باره گفت: صنعت فولاد و تولید آن درگذشته یک صنعت پایه برای هر کشور محسوب می‌شود و امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است. با این وجود در کنار تولید مواد اصلی ضایعاتی نیز وجود داشته که یکی از این ضایعات شناخته شده سرباره فولاد است که یکی از زمینه‌های مصرفی آن کاربرد آن به عنوان مصالح سنگی در صنعت روسازی و استفاده در آسفالت است.

وی با اشاره به نقاط قابل توجه پیرامون بکارگیری مصالح سرباره‌ای در صنعت روسازی گفت: افزایش مقاومت مصالح سرباره در برابر سایش، بهبود حساسیت رطوبتی و مقاومت آسفالت در اثر استفاده از سرباره، بهبود مقاومت اصطکاکی و صیقلی، افزایش ۵۰ درصد عمر خستگی، کاهش حساسیت پیرشدگی مخلوط، تاثیر قابل توجه مصالح سرباره بر کاهش عمق شیار شدگی، دوام مناسب‌تر در مقابل شرایط جوی، کاهش درصد جداشدگی قیر از سطح سنگدانه‌ها، افزایش جذب میزان قیر در مخلوط سرباره از جمله مزیت‌های این مخلوط است.

نظر شما